Як розвивати мовлення дитини.

  1. Спілкуйтеся з дитиною якомога більше, коментуйте свої дії, детально розповідайте про предмети, які оточують її.
  2. Збагачуйте словниковий запас малюка новими словами, пояснюючи їх.
  3. Розмовляйте з дитиною повільно, грамотно і чітко, ні в якому разі не „сюсюкате".
  4. Спонукайте дитину до мовлення, ставлячи їй запитання, поступово ускладнюйте їх.
  5. Коли малюк говорить, виправляйте його мовленнєві помилки тільки після того, як він закінчить фразу.
  6. Багато читайте дитині, вчіть її переказувати, разом вчіть вірші, вчіть складати цікаві історії за картинками.
  7. Процес розвитку мовлення стимулює дрібна моторика рук. Виконуйте вправи для пальчиків, малюйте олівцями і крейдою (не фломастерами), грайте в мозаїку.
  8. Не забувайте хвалити дитину після кожного успіху.

Етапи мовленнєвого розвитку дітей

ВікХарактеристикаМожливі порушення мовленнєвого
розвитку та їхні наслідки
Перші тижні життяКрик, що сигналізує про голод, біль тощо. У перервах між годуваннями дитина спить. Дитина нормально ссе груди (соску), Фізичний розвиток проходить нормальноПостійний нав´язливий крик із захлинанням, що супроводжується порушенням режиму сну, може бути ознакою органічного ураження центральної нервової системи. Такі порушення у годуванні дитини, як: не бере груди, не може смоктати, захлинається, молоко виливається через ніс - можуть свідчити про органічне ураження нервовоі системи (слід негайно звернутися до педіатра та невропатолога)
Кінець 1- початок 2 місяцяЗосередження на мовленні дорослого (дитина затихає, уважно слухає, часто усміхається)
2-3 місяціПошук обличчя того, хто розмовляє
3 місяціАґукання
5-6 місяцівЛепетВідсутність або швидке затухання лепету, відсутність мовлення в цілому свідчать про порушення слуху,
інтелекту чи про органічне ураження головного мозку
≈ 1 рікДитина вимовляє до 10 слів
1 рік 8 місяців - 2 рокиУ мовленні дитини до 40 слів, з'являються перші речення з двох слів
2 рокиДитина розуміє значення однини та множини іменників, значення слів зі значенням зменшеності - пестливості
3 рокиДитина утворює нові слова за допомогою словотвору,
з´являються багатослівні речення (3 і більше слів)
4 рокиЗасвоєно всі відмінкові та родові закінчення іменників і прикметників (крім найбільш складних нетипових випадків), дитина може контролювати граматичні помилки в мовленні інших людей. Дитина знає і називає основні кольори та основні збірні поняття
5 роківУ дитини повністю сформована звуковимова (правильно вимовляє всі звуки, називає та повторює слова різної складової структури)Порушення звуковимови після досягнення дитиною
5 років є патологічними (слід якомога швидше
звернутися до логопеда)
Кiлькiсть переглядiв: 67