• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • СТОРІНКА ВЧИТЕЛЯ-ЛОГОПЕДА

/Files/7dde186b3bb57eef9248fff12ecd6caa.png

Корекційна робота вчителя-логопеда у дошкільному навчальному закладі

З метою реалізації державної політики в галузі освіти, виконання Закону України "Про дошкільну освіту" та надання спеціалізованої допомоги дітям з вадами мовлення в дошкільному навчальному закладі функціонує логопедична група. Завданням роботи вчителя-логопеда є формування у дітей правильного, чіткого, помірно голосного виразного мовлення з урахуванням лексичної й граматичної будови відповідно вікової норми шляхом застосування загальноприйнятих спеціальних логопедичних методів та прийомів, спрямованих на корекцію мовленнєвої вади і розвиток активної свідомої комунікативної діяльності. Загальна готовність до школи забезпечується регулярністю проведення індивідуальних, підгрупових та фронтальних занять протягом 36 тижнів навчального циклу вересень-травень. Зміст усіх занять ґрунтується на трьох китах корекційної роботи.
І. Формування вимови передбачає:
систему фонем, що чітко розрізняються та протиставляються одна одній;навчання дітей правильно вимовляти слова різної складової будови;розвиток фонематичного сприймання, уявлення, аналізу й синтезу;вільне користування поставленими звуками в спонтанному мовленні.

Розвиток артикуляційних навичок і фонематичного сприймання відбувається одночасно з розвитком аналізу й синтезу звукової будови мовлення. Вправи з опорою на кінестетичні і слухові відчуття в свою чергу сприяють свідомому оволодінню звуками мовлення, що полегшує введення в мовлення скоригованих звуків. На всіх етапах корекційної роботи закріплення правильної вимови звуків поєднується з розвитком дикції і подоланням ускладнень у вимові багатоскладових слів з урахуванням лексичної теми, що вивчається.

ІІ. Розвиток мовлення передбачає:
розширення активного і пасивного словникового запасу дитини;
інтерес до морфологічного складу слів та словозміни;
вправляння у різних способах словотвору;
виховання вміння складати прості поширені і складні речення;
вживання граматичних конструкцій у зв’язному мовленні;
робота над розповіддю і переказом.

Робота над реченням повинна проводитись систематично, постійно ускладнюючись. Діти спостерігають зв'язок слів у словосполученні й реченні, вчаться поширювати речення другорядними й однорідними членами, будувати складні речення. В процесі навчання вони заволодіють навичками правильного вживання основних граматичних категорій, узгоджуючи слова в роді, числі, відмінку й часі. Крім того, дітей вчать розповідати, точно дотримуючись тексту, вчити вірші, складати текст із запропонованих речень, а на кінець року - самостійно складати розповідь за малюнком або серією картин.

ІІІ. Навчання грамоти передбачає:
спрямованість на звукову будову мовлення, виділення окремих звуків;
вміння робити звуковий аналіз слова;
визначати послідовність та наявність звуків;
вивчення букв як символічне позначення звуків на письмі;
читання найпростіших прямих складів типу приголосний-голосний;
вміння викладати слова з літер розрізної азбуки, самостійно друкувати.

Під час навчання читанню передбачені різноманітні вправи, спрямовані на закріплення правильної вимови звуків та слів різної складності, накопичення і збагачення словникового запасу, розвитку граматичної будови мовлення.

Для виконання поставлених завдань у першу чергу звертаємо увагу на дихання дитини. З метою поліпшення мовленнєвого дихання та вироблення цілеспрямованого повітряного струменя, необхідного для вимови звуків, доцільно використовувати дихальні вправи (як класичні, так і за методикою К.П.Бутейка, О.М.Стрельникової)

Формування звуковимови неможливе без правильних, точних та координованих рухів органів артикуляційного апарату. Виконувати артикуляційну гімнастику слід перед дзеркалом, щоб дитина бачила і Ваше обличчя, і своє, та могла контролювати виконання вправ. Деякі вправи дитині допомагає виконувати логопед. Ще одним важливим аспектом корекційної роботи є розвиток дрібної моторики дитини. Окремі види роботи включаються до фізкультхвилинок, фізкультпауз, занять з малювання, ліплення, аплікації, конструювання. Під час виконання кожної вправи потрібно залучати працювати всі пальчики як правої, так і лівої руки.

Вчитель-логопед нашого закладу Ярмоленко Людмила Анатоліївна проводить консультації для батьків та відповідає на нагальні питання щочетверга з 16.00 до 18.00

Кiлькiсть переглядiв: 34

Новини

Календар

Попередня Грудень 2021 Наступна
ПВСЧПСН
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031